NASIONA CHIA SZAŁWIA HISZPAŃSKA 500 G - KRUKAM

8,39 zł

Nasiona chia to najbogatsze roślinne źródło kwasów Omega-3. Olej z nasion chia zawiera 30% kwasów omega-3 oraz 40% kwasów omega-6. Zakłada się, że jest to optymalna równowaga egzogennych kwasów tłuszczowych.

NASIONA CHIA SZAŁWIA HISZPAŃSKA 500 G

Chia pochodzi z Gwatemali oraz centralnej i południowej części Meksyku. Ze względu na niepowtarzalne wartości odżywcze jej ziaren uprawiana była przez Azteków już w czasach prekolumbijskich.
 
Co zatem kryją w sobie te niepozorne nasionka?
  1. Nasiona chia to najbogatsze roślinne źródło kwasów Omega-3. Olej z nasion chia zawiera 30% kwasów omega-3 oraz 40% kwasów omega-6. Zakłada się, że jest to optymalna równowaga egzogennych kwasów tłuszczowych.
  2. Niski indeks glikemiczny sprawia, że nasiona chia są idealne dla diabetyków. 
  3. Ogromna zawartość błonnika
  4. Nasiona chia wykazują imponującą zawartość antyoksydantów oraz witamin i minerałów takich jak wapń, fosfor, magnez, żelazo, niacyna i cynk. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka.

Z czym to się je?

W zasadzie to kwestia wyobraźni i upodobań. Istnieją dziesiątki sposobów na włączenie ziaren chia do diety. Oto kilka z nich:
  1. Wrzuć je w całości do porannej porcji płatków, owsianki, jogurtu, etc.
  2. Dodawaj do sałatek, omletów, dań typu stir-fry, gotowanych ziemniaków, ryżu, fasoli czy soczewicy.
  3. Zmielone używaj do pieczenia chleba i ciast łącząc je z mąką.
  4. Zmiksuj z koktajlem owocowym.
  5. Zalej gorącą wodą (tak jak siemię lniane), by uzyskać żel świetnie nawadniający organizm.
  6. Zmiksuj z masłem orzechowym lub nutellą.
  7. Podgryzaj surowe jako przekąskę.
  8. Sproszkowanego ziarna używaj do zagęszczania zup, gulaszów i masy mięsnej.
  9. Ze zmielonych nasion przyrządź zdrowy budyń.
  10. Zmiksuj z miodem, cynamonem i suszonymi owocami jako alternatywę do tradycyjnego dżemu